КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ"

Україна- це ми! Слава Україні! Героям Слава!

Поради батькам

 Шановні батьки!

Ваші діти дуже потребують Вашої уваги, допомоги та сподіваються, що Ви знайдете час та завітаєте на батьківський коучінг, а разом з тим, побуваєте на майстер-класі БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ та ІГРОВА ЗАЛЕЖНІСТЬ. Для реєстрації, просимо пройти опитування https://docs.google.com/.../1FAIpQLSc1VRUPmc0.../viewform...
 
 

 

 

Щоб допомогти дітям, їхнім батькам та опікунам знизити рівень стресу, впоратися з емоційним навантаженням та піклуватись про здоров'я, безпеку та розвиток дітей під час війни, ми публікуємо рекомендації експертів та корисні матеріали. 

 

Це ваша Дитяча точка "Спільно" від ЮНІСЕФ.

Також багато матеріалів ми публікуємо на офіційних каналах ЮНІСЕФ Україна у соціальних мережах, долучайтесь!

Facebook   Instagram   Viber


 

https://www.facebook.com/dytyachyjpsyholog/posts/1952442951618630

 

**ЯК ПІДТРИМАТИ ДІТЕЙ У ЦЕЙ НЕПРОСТИЙ ЧАС ВІЙНИ**

https://www.facebook.com/groups/248753269119358/permalink/986690688658942/

 

Щоб трохи зняти напругу дітей та відволікти їх, ви можете скористатися цими чудовими ресурсами:

https://www.facebook.com/groups/1101388407322223/permalink/1105032286957835/

 Памятка при стресі

https://www.facebook.com/groups/261664457928290/permalink/1127695697991824/

 


 

 

 

Дистанційне навчання під час карантину: що робити батькам?

Шановні батьки! Карантин – не канікули! Це означає, що вам необхідно допомогти дітям вдома організувати роботу дітей в умовах дистанційного навчання.

  1. Зайдіть на сторінку сайту «Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину 2020-2021»
  2. Ознайомтеся з розкладом навчальних занять та електронним ресурсом, на якому буде розміщено навчальний матеріал для класу, в якому навчається ваша дитина.
  3. Дистанційне навчання буде організоване засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, залишати коментарі, спілкуватися учням і учителям. Щоб працювати в ньому дитині необхідно мати акаунт на Gmail ( можна використовувати ваш акаунт).
  4.  Згідно розкладу вчителі будуть проводити прямі трансляції, під час яких буде лаконічно і доступно роз’яснюватися новий матеріал. Частина уроків призначена для проведення перевірочних робіт ( самостійних, контрольних).
  5. Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до графіка: вчасно і систематично відвідували онлайн-уроки, вчасно здавали домашні завдання. Під час виконання гугл-тестів, які обмежені в часі, відповіді, які прийдуть пізніше враховуватися не будуть. Контролюйте, щоб дитина  добросовісно виконувала домашнє завдання.
  6. Зверніть, будь ласка, увагу на зовнішній вигляд дитини під час трансляції онлайн-уроку.
  7. Маємо пам’ятати, що в дитини, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе  обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: «За 10 хвилини сідаємо за уроки». Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб. Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.
  8. Пам’ятайте, під час дистанційного навчання дитина не повинна надмірно втомлюватися. Тому обов’язково складіть розпорядок дня, передбачивши перерви для їжі, прогулянки, ігор.

МИ ПЕРЕКОНАНІ, ЩО НАШІ ДІТИ  – НАЙКРАЩІ!

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ: ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЯМ?

  1. Дистанційне навчання в закладі організовано засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, спілкуватися учителям і учням.
  2. Онлайн-уроки тривалістю 20-30 хвилин проводяться згідно окремого розкладу, який розміщено на сайті школи на сторінці «Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину 2020-2021н.р.» Всі педагоги працюють чітко за розкладом занять згідно спеціальному розкладу дзвінків. Перерви між уроками – 15 хвилин.
  3. У рамках розкладу вчитель має право самостійно визначити кількість онлайн-уроків, перевірочних робіт.
  4. Практичні роботи з фізики, хімії, інформатики, біології, географії проводяться під час дистанційного, змішаного і звичайного навчання. Учитель вносить корективи в календарний план. Під час дистанційного навчання виконану практичну роботу можна сфотографувати і відправити в гугл-клас. Або зошит для практичних робіт залишити у адміністратора школи (на 1 поверсі).
  5. Учителям-предметникам необхідно відмічати відсутніх під час онлайн-уроків. Про пропуски учнів слід ставити до відома класних керівників для доведення інформації до батьків.
  6. Записи в журналах ведуться своєчасно згідно календарним планам.
  7. У разі невиконання або несвоєчасного виконання домашнього завдання в журнал виставляються незадовільні оцінки.
  8. Фізична культура, трудове навчання, музика, образотворче мистецтво, мистецтво, основи здоров’я – онлайн-уроки не проводяться, завдання до кожного уроку виставляється в Google Classroom (фізкультхвилинки, майстер-класи, опорні конспекти).
  9. Домашнє завдання з усіх предметів виставляється в Google Classroom вчасно в дозованій формі (обсяг на 40-50% менший від звичайного).
  10. Класним керівникам 1 раз на 2 тижні в обов’язковому порядку слід ознайомити батьків із навчальними досягненнями дітей (виписка оцінок).

 

Шановні батьки візьміть на замітку

Конституція України (витяг)

ст.52 Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується за законом.

ст.53 Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.

Сімейного кодексу України (витяг)

ст.150. Батьки зобов’язані виховувати дитину у дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім’ї та родини; піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний і моральний розвиток; забезпечити здобуття нею повної загальної середньої освіти; поважати її; забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини, а також фізичні покарання дитини батьками, інші покарання, які принижують її людську гідність.

ст.151. Батьки мають переважне право перед іншими особами на особисте виховання дитини. Батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, передавати її на виховання фізичним та юридичним особам. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.

ст.152. Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю, що встановлена законом. Дитина має право противитися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків щодо неї.

ст.154. Батьки мають право на самозахист своєї дитини.

ст.155. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини. Ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

ст.164. Мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона(він) не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров’я без поважної причини і протягом 6 місяців не виявляли щодо неї батьківського піклування; ухиляються від виконання своїх обов’язків по вихованню дитини; жорстоко поводяться з нею, є хронічними алкоголіками або наркоманами; вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва; засуджені за скоєння умисного злочину щодо дитини.

ст.166. Особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов’язку щодо утримання дитини.

ст.170. Суд може постановити рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них не позбавляючи їх батьківських прав, якщо залишення дитини у них є небезпечним для її життя, здоров’я і морального виховання. У виняткових випадках при безпосередній загрозі життю та здоров’ю дитини, орган опіки і піклування вправі прийняти рішення про негайне відібрання дитини у батьків або інших осіб, на вихованні яких вона фактично перебуває.

ст.180. Батьки зобов’язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

Закону України “Про освіту” (витяг)

ст.55. ч.3.Обов’язки батьків здобувачів освіти

-          виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-          сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-          поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-          дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-          формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-          настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-          формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-          виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-          дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

Кодексу України про адміністративні правопорушення  (витяг)

ст.180. За доведення неповнолітнього до стану сп’яніння (шляхом особистого прикладу або психічного чи фізичного спонукання до вживання спиртних напоїв) передбачено накладання штрафу.

ст. 184 ч.1. Систематичне ухилення від виконання обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей.

ст. 184 ч.2.  Передбачена відповідальність за ті ж дії, які вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення по ч.1 цієї статті.

ст. 184 ч.3. За вчинення неповнолітніми у віці від 14 до 16 років правопорушення, яке передбачає відповідальність згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення.

ст. 184 ч.4. До неповнолітніх, які не досягли 14-16 років і відповідно до ст.22 Кримінального кодексу не є суб’єктами злочину і не можуть нести кримінальної відповідальності, застосовуються примусові заходи виховного характеру, які передбачені ст.23 Кримінального кодексу, а батьки несуть адміністративну відповідальність.

Кримінального кодексу України  (витяг)

ст. 166. Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування.

Злісне невиконання батьками... обов’язків по догляду за дитиною..., що спричинило тяжкі наслідки – карається обмеженням волі на строк від 2 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк.

ст. 304. Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність.

Втягнення неповнолітніх у злочинну діяльність, у пияцтво, у заняття жебрацтвом, азартними іграми – карається обмеженням волі на строк до 5 років або позбавлення волі на той самий строк.

 

ЗУ «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (витяг)

- дитина, яка постраждала від домашнього насильства, - особа, яка не досягла 18 років та зазнала домашнього насильства у будь-якій формі або стала свідком (очевидцем) такого насильства;

- домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь;

- економічне насильство - форма домашнього насильства, що включає умисне позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна, коштів чи документів або можливості користуватися ними, залишення без догляду чи піклування, перешкоджання в отриманні необхідних послуг з лікування чи реабілітації, заборону працювати, примушування до праці, заборону навчатися та інші правопорушення економічного характеру;

 

- психологічне насильство - форма домашнього насильства, що включає словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи, контроль у репродуктивній сфері, якщо такі дії або бездіяльність викликали у постраждалої особи побоювання за свою безпеку чи безпеку третіх осіб, спричинили емоційну невпевненість, нездатність захистити себе або завдали шкоди психічному здоров’ю особи;

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЩОДО

 

ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ




1. Повірте в неповторність своєї дитини,що вона - єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.

2. Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами.Приймайте її такою, якою вона є.. підкреслюйте її сильні властивості.

3. Не соромтеся виявляти свою любов до дитини ,дайте їй зрозуміти, що любитимите її за будь-яких обставин.

4. Не бійтеся "залюбити" своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте,коли воно того бажає.

5,Обираючи знаряддя виховного впливу , удавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та суду.

6. Намагайтеся ,щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність.Встановіть чіткі межі дозволеного  (бажано, щоб заборон було небагато - лише найголовніше) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.

7. Ніколи не давайте дитині особистих негативних оціночних суджень: " ти поганий", "ти брехливий", "ти злий". Оцінювати треба лише вчинок. Треба казати: "Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити".

8. Наманайтеся впливати на дитину проханням - це найефективніший спосіб давати їй інструкції. Якщо прохання не виконується , треба переконатися, що воно відповідає вікові й можливостям дитини. Лише тоді можна вдаватися до прямих інструкцій,наказів, що буде досить ефективним для дитини, яка звикла реагувати на прохання батьків. І тільки в разі відвертого непослуху батьки можуть думати, по покарання.Цілком зрозуміло , що воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти , за що її покарали. Батьки самі вирішують, як покарати, але майте на увазі , що фізичне покарання - найтяжчий  за своїми наслідками засіб покарання. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона може прикро вразити вас. Покараний - пробачений.  Сторінку перегорнуто . Про старі гріхи жодного слова! Покарання не повинно сприйматися дитиною як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження.

9. Не забівайте , що шлях до дитячого сердця пролягає через гру. саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навики ,знання,поняття,про життєві правила та цінності, зможете краще зрозуміти одне одного.

10. Частіше розмовляйте з дитиною , пояснюйте їй незрозумілі явища,ситуації суть заборон та обмежень. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання,тлумачити поведінку свою та інших людей.

11. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день варто закінчувати читанням доброї,розумної книжки).

12. Розмовляйте з дитиною , розвивайте її мовлення. Щодня цікавтеся її справами,проблемами,переживаннями,досягненнями.

13. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати , наклеювати ,ліпити, працювати з конструктором. Заохочуйте її до цього ,створюйте умови.

14. відвідуйте разом театри ,музеї (спершу  достатньо одного залу, щоб запобігати втомі, а згодом поступово , за кілька разів, слід оглянути свою єкспозицію), організовуйте сімейні екскурсії , знайомлячи дитину з населенним пунктом, де ви мешкаєте.

15. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички  та любов до праці (підтримуйте ініціативу й бажання допомагати вам).

 

 

Здатність почути ,зрозуміти дитину - своєрідний місток між батьками та дітьми.