КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ"

Україна- це ми! Слава Україні! Героям Слава!

Результати моніторингу якості освіти


Житомирська початкова школа №11 Житомирської міської ради | Моніторинг  якості освіти ДП 

 

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА КУЛЬТУРИ

ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ »

вул. Шевченка, 26, с. Прибузьке, Вінницький район, Вінницька область, 23235

тел. 58-06-36, E-mail pribuzkaszs@gmail.com Код ЕДРПОУ 45060740

 

 с.Прибузьке        

10.05.2024 р.                                                                                № 20

Про підсумки  стану викладання

навчальних предметів у 2023-2024н.р.

 

Згідно з річним планом роботи закладу освіти  протягом лютого-квітня 2023 року адміністрацією гімназії було вивчено стан викладання трудового навчання (технології) 5-9 класи, образотворчого мистецтва (мистецтва) 5-7 класи, пізнаємо природу у 5-6 класах та георафія 6-9 клас. Під час вивчення було використано анкетування, відвідування уроків, аналіз педагогічної діяльності, аналіз навчальних досягнень.

Пізнаємо природу у 5-6 класах викладає Меленчук А.С., молодий спеціаліст, бакалавр, стаж роботи - 2 роки. На вивчення предмету «Пізнаємо природу» у 5-6 класах виділено по 2 тижневі години. Інтегрований курс для 5-6 класів природничої освітньої галузі викладається за  модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти  (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

При підготовці до уроків учителька ставить  мету природничої освітньої галузі, як формування особистості учня, який знає та розуміє основні закономірності живої і неживої природи, володіє певними вміннями її дослідження, виявляє допитливість, на основі здобутих знань і пізнавального досвіду усвідомлює цілісність природничо-наукової картини світу, здатен оцінити вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі наслідки людської діяльності у природі, відповідально взаємодіє з навколишнім природним середовищем. Учителька, проводячи уроки, насамперед приділяє увагу   обов’язковим результатів навчання учнів з природничої освітньої галузі, які передбачають, що учень:

-пізнає світ природи засобами наукового дослідження;

-опрацьовує, систематизує та представляє інформацію природничого змісту;

-усвідомлює закономірності природи, роль природничих наук і техніки в житті людини;

-відповідально поводиться для забезпечення сталого розвитку суспільства; 

-розвиває власне наукове мислення, набуває досвіду розв’язання проблем природничого змісту (індивідуально та у співпраці з іншими особами). Для реалізації мети та досягнення результатів учителька насамперед приділяє увагу завданням пізнавальним, також тим завданням, які спрямовані на відтворення вивченого матеріалу. Досить часто використовуються завдання проблемно – пошукового характеру, практичного і дослідницького. Систематично використовуються  різні види дидактичних ігор, цікаві пізнавальні вправи (загадки,  шаради, кросворди тощо), що сприяє полегшенню засвоєння матеріалу. На уроках використовуються методи навчання: пояснювально – ілюстративні, репродуктивні, частково – пошукові, дослідницькі, метод проблемного  викладу. Перевага також надається практичним роботам, демонстраційним, спостереженню в природі, екологічному моделюванню та прогнозуванню, вирішенню ситуативних завдань, а також практичній діяльності з охорони природи.

 Одним із викликів реалізації основних засад Нової української школи є оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Учителька привчає учнів, що кожен  має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти, тому користуючись рекомендаціях МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів (Міністерством освіти і науки України затверджені «Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289 активно шукає і використовує різноманітні підходи, які дають можливості застосовувути формувальне оцінювання, як один з ефективних способів і впевнений перехід до бальної системи.

На етапі завдання додому використовує такі методи: німа картосхема, вгадай за початком, павутинка дискусій, створи цікаву розповідь по темі.

Відвідані уроки свідчать, що  вчитель враховує вікові особливості здобувачів освіти, розвиває  їх пізнавальну активність, створює на уроці атмосферу зацікавленості, здійснює міжпредметні зв'язки, використовує дидактичні та наочні матеріали, застосовує різноманітні ігрові вправи з метою розвитку емоційної сфери, уваги, пам'яті, мислення, зв'язного мовлення . Крім того, для вчителя важливим є уміння розподіляти активність - свою власну і школярів - шляхом розгортання різних видів діалогічних форм,  за допомогою організації інтерактивної навчально-пізнавальної діяльності.

Проаналізувавши навчальні досягнення учнів   5-9 класів можна зробити висновок, що засвоєння учнями знань в основному на достатньому рівні.

За результатами анкетування учні віддали перевагу урокам- спостереженням за природою, дидактичним іграм, власним дослідженням, вирішенням ситуативних завдань, творчим завдання.  

Перевірка класних журналів показала, що основним видом оцінювання навчальних досягнень підсумкове, якому передує поточне та тематичне.

  Особливості опанування мистецтва пов’язані з його унікальною освітньою місією – формування в людини ціннісних естетичних орієнтацій у процесі впливу на розум і почуття, свідомість і підсвідомість. Художні твори здатні пробуджувати креативний потенціал учнів для самореалізації та участі в соціокультурній творчості. Сучасні електронні мережі, долаючи культурні кордони, надають можливість отримувати художню інформацію в найрізноманітніших обсягах і форматах; але вона потребує адекватної інтерпретації, критичного ставлення, естетичного оцінювання, тобто вміння вирізняти в інформаційних потоках справжні цінності й орієнтуватися на них. З огляду на швидку цифровізацію освітньо-комунікативного середовища зростає роль візуальної інформації в розвитку людини. Візуальною образністю пронизані тексти різної природи, зокрема глобальні масиви медіатекстів, які можуть мати як естетичний, так і антиестетичний вплив на учнів. Тому вивчення мистецтва має спрямовуватися на розвиток не лише загальної і художньої культури особистості, а й на низку ключових і предметних компетентностей, зокрема медіа-компетентності як чинника подолання загроз і викликів віртуальної реальності, формування естетичного імунітету.

       Саме модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої (автор Кондратова Л. Г ) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) на думку вчителя Собченка В.В., за освітою вчителя трудового навчання є комплексною програмою для адаптаційного циклу навчання, яка забезпечує наступність між початковою і базовою освітою, гнучкий перехід учнів від молодшого шкільного віку до підліткового, сенситивного для формування цінностей і пошуку життєвих сенсів, розвитку емоційного інтелекту і критичного мислення.                

Інструментаріями вчителя під час уроків є компетентнісний підхід, інтегративний підхід.який виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжгалузевих зв’язків, інтеграція навчання мистецтв із соціокультурним середовищем, особистісно зорієнтований підхід, що сприяє підвищенню мотивації до навчання, забезпечує розкриття творчого потенціалу і розвиток індивідуальних художніх здібностей учнів відповідно до інтересів і потре,  діяльнісний підхід спрямований на розвиток практичних умінь учнів у різних видах мистецтва, наскрізних навичок  і здатності застосовувати їх у власній життєдіяльності.

     Всі уроки проводилися відповідно до календарного планування.  На кожному  уроці намагалися, щоб мету було досягнуто, доцільно обрано структуру уроку, раціонально використовуввався навчальний час, забезпечувався зв’язок теорії з практикою, використовувалися методи роботи, які відповідають темі і завданням уроку.

       Для розвитку у здобувачів освіти спостережливості використовувалися вправи – малювання предметів по пам’яті та за уявою з наступною перевіркою їх зображення з натури. Малювання з натури розвиває в учнів окомір, сприяє координації рухів рук, допомагає повірити в свої  можливості. З учнями 7 класу, вивчаючи тему повітряної перспективи, здобувачі освіти вчаться спостерігати за предметами віддаленими від очей. При цьому закріплюються знання про хроматичні та ахроматичні кольори, поняття лінійної перспективи. Учні знайомляться з творами мистецтва, розглядаючи різноманітні картини, учні порівнюють зображення предметів.

       На уроках образотворчого мистецтва ефективно використовую міжпредметні зв’язки з історією, літературою, технологіями/трудовим навчанням. Викладання образотворчого мистецтва пов’язує з історичним минулим нашої країни, знаннями про народні ремесла, духовну та культурну спадщину українського народу. З учнями 5-7 класів розвиває навички сприймання естетичних явищ у дійсності та художнього образу в творах мистецтва, діти навчаються застосовувати різноманітні техніки для виконання творчих завдань, самостійно зображати з натури, пам’яті, за уявою окремі предмети, природу, архітектурні споруди, тварин з урахуванням теоретичних основ побудови, зображення, перспективи, композиції.

       Роботи, виконані учнями гімназії, демонструються на виставках у закладі, беруть участь у місьцевих  та обласних конкурсах малюнків.

       Під час проведення уроків звертається увага на дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання завдань та дотримання правил безпеки під час повітряної тривоги; визначається перелік матеріалів та інструментів, які можуть бути доступними для дітей у цей час та наголошується про можливість замінювати знайомі конструкційні матеріали на альтернативні, доступні у побуті.

 При оцінюванні робіт використовується виставка робіт, самооцінка та взаємооцінка.

Трудове навчання,  технології викладає Собченко В.В., освіта вища, спеціаліст другої категорії. Уроки проводяться за навчальними програмами:

5-6 класи

Модельна навчальна програма «ТЕХНОЛОГІЇ. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795);

7 – 9 класи

«Навчальна програма з трудового навчання для закладів загальної середньої освіти 5 – 9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. У календарно-тематичних планах, навчальних програмах учителя передбачені види робіт, спрямовані на розвиток оволодіння учнями ключовими компетентностями.

Забезпечення підручниками з трудового навчання становить  100%.

 Не менш важливим у полі діяльності вчителя трудового навчання є питання оснащення комбінованої майстерні, яка є його творчою лабораторією і матеріально- технічна база якої є задовільною.

 Наслідки вивчення документації, відвідування уроків свідчать про те, що Собченко В.В. має відповідну фахову науково-теоретичну підготовку, володіє методикою викладання предмета, забезпечує засвоєння учнями основних теоретичних та практичних знань, передбачених програмою, добре обізнаний із методичними рекомендаціями щодо проведення уроків, програмами, критеріями оцінювання навчальних досягнень.

Записи у  класних журналах здійснюються  вчителем своєчасно, відповідно до Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом МОН України від 03.06.2008 №496, та Методичних рекомендацій щодо вивчення трудового навчання, технологій в загальноосвітніх навчальних закладах у 2023-2024 н. р. Ведуться журнали інструктажів з ТБ.

Практична частина усіх програм виконується у повному обсязі. Практичні роботи, тематичні оцінювання проводяться вчасно, оцінені згідно вимог критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. При проведенні практичних робіт вчитель та учні дотримуються правил техніки безпеки, вчасно записуються інструктажі з техніки безпеки. Всі практичні роботи обліковано вчасно, зроблено записи про проведення відповідного інструктажу з безпеки життєдіяльності.

Тематичне оцінювання здійснюється на підставі створених учнями творчих проєктів, захисту їх та з урахуванням поточного оцінювання згідно з Критеріями оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

Основною метою  уроків трудового навчання є:

  • формування в учнів практичних навичок творчої діяльності;
  • виховання активної життєвої позиції, адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти;
  • формування в учнів технічного світогляду.

Навчальний процес організовується згідно з календарними  і поурочними планами вчителя. До уроків педагог готується ретельно. Використовує наочність, додатковий ілюстративний матеріал, макети та зразки виробів, відеоматеріали з мережі Інтернету.

 На уроках трудового навчання Віталій Валерійович цікаво і змістовно викладає теоретичний матеріал, уміло демонструючи трудові операційні прийоми, власним ставленням до праці заохочує учнів, розвиває їх творчість та ініціативу, прищеплює учням практичні уміння та навички роботи з різними матеріалами, залучає учнів до різних видів трудової діяльності, виховує у них естетичний смак, творчий підхід до створення виробів. Навчає раціонально планувати  технологічний процес із виготовлення виробу, здійснювати відбір матеріалів та інструментів, проводити елементарні економічні розрахунки виробу перед його виготовленням (економне використання матеріалів та безвідходних технологій, розрахунок собівартості виробу тощо). Вчитель практикує використання різноманітних форм і методів роботи на уроці як індивідуальних, так і групових,  залучає учнів до проєктної діяльності, вчить дітей самостійності та роботі в команді, вмінню аналізувати та приймати рішення у виборі технологій для виготовлення виробу, проводити презентації, майстер-класи.     Раціонально використовує міжпредметні зв'язки, пов’язуючи навчальний матеріал з історією, образотворчим мистецтвом, художньою культурою. Органічною частиною уроків вчителя є профорієнтаційна робота, яка проводиться цілеспрямовано із урахуванням вікових особливостей учнів. Форми і методи роботи, які використовуються вчителем на навчальних заняттях,  спрямовані на розвиток творчої, пошукової та аналітичної спроможності учнів.

Проаналізувавши навчальні досягнення учнів 5-9 класів у  2023-2024 навчального року, можна зробити висновок, що всі учні мають навчальні досягнення з предмету достатньо – високого рівня.

Чудовий показник участі учнів гімназії у ІІ і ІІІ етапахВсеукраїнських учнівських олімпіад:

ІІетап

ІІ місце з трудового мистецтва (учень 8 класу Дмитрук Ярослав);

І місце з трудового навчання (учень 8 класу Махмудов Нікіта);

ІІІетап

ІІІ місце з трудового навчання (учень 8 класу МАхмудов Нікіта).

 

НАКАЗУЮ:

1. Вчителю  трудового навчання та технологій, образотворчого мистецтва Собченку В.В. постійно:

1.1. Продовжувати спрямовувати процес навчання на виховання активної життєвої позиції,   адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти школярів.

1.2.Систематизувати документацію з викладання предмету, ділитися досвідом на сторінках національної платформи “Всеосвіта”.

2. Вчителю георафії  Меленчук А.С.постійно:

2.1.Раціонально використовувати фронтальні, групові та індивідуальні форми роботи.

2.2.Приділяти увагу самостійній та творчій роботі учнів.

2.3.Систематизувати документацію з викладання предмету

2.4. Надавати урокам практичного спрямування, активно впроваджувати сучасні інформаційно-комунікативні технології.

2.5 Активізувати позакласну роботу.

2.6. Розкривати творчий потенціал обдарованих учнів.   

2.7.Працювати над збагаченням матеріально-технічної бази.

3. Результати моніторингу розглянути на засіданняз творчих спільнот

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Шведюк О.В.

Директор                                   Віта ПОЛІЩУК

З наказом ознайомлені:

_______Ольга ШВЕДЮК_________          _______Альона МЕЛЕНЧУК______ _______Віталій СОБЧЕНКО_________                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА КУЛЬТУРИ

ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ »

вул. Шевченка, 26, с. Прибузьке, Вінницький район, Вінницька область, 23235

тел. 58-06-36, E-mail pribuzkaszs@gmail.com Код ЕДРПОУ 45060740

 

НАКАЗ

 с.Прибузьке  

07.05.2024р.                                                                                №19а

Про організацію та проведення

моніторингового дослідження рівня

сформованості навички читання вголос

та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів

 

На виконання освітніх програм для учнів 2-4-х та 5-9-х класів  на 2023/2024 навчальний рік, відповідно до плану роботи закладу освіти на 2023/2024 навчальний рік, з метою вивчення рівня сформованості навички читання вголос та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ »,

 

НАКАЗУЮ:

1. Створити комісію для проведення моніторингового дослідження рівня сформованості навички читання вголос та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів та затвердити її склад:

- Шведюк Ольга Василівна, голова комісії, заступник директора з навчально-виховної роботи;

- Тищенко Людмила Петрівна, вчитель початкових класів, голова ТС вчителів початкових класів;

- Слободянюк Аліна Володимирівна, вчитель української мови та літератури.

2. Членам комісії:

2.1. Здійснити вивчення рівня сформованості навички читання вголос та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів

2.2. Забезпечити опрацювання матеріалів дослідження та підготувати звіт про його результати.

3. Заступнику директора з НВР:

3.1. довести до відома батьків (або осіб які їх замінюють) учнів мету та дату дослідження у кожному класі.

3.2. розробити анкети для педагогічних працівників та батьків (або осіб які їх замінюють) учнів, які братимуть участь у дослідженні.

4. Учителям початкових класів  та вчителям української мови і літератури підготувати тексти з читання (до 1 хв) для учнів відповідно до їхніх вікових особливостей.

5. Голові комісії, заступнику директора з навчально-виховної роботи  узагальнити матеріали дослідження та підготувати проєкт наказу за його підсумками.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор                                                                Віта ПОЛІЩУК

  З наказом ознайомлені:

_______Ольга ШВЕДЮК_________               _______Людмила ТИЩЕНКО_____

_______Ольга РОЖКОВА_________        _______Ольга СТУДІЛКО_________                        _______Альона Костельнюк______               _______Аліна СЛОБОДЯНЮК___

_______Людмила КАДЬКАЛО_____            

 

IMG_256

ВІДДІЛ ОСВІТИ ТА КУЛЬТУРИ

ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ПРИБУЗЬКА ГІМНАЗІЯ ЛУКА-МЕЛЕШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ »

вул. Шевченка, 26, с. Прибузьке, Вінницький район, Вінницька область, 23235

тел. 58-06-36, E-mail pribuzkaszs@gmail.com Код ЕДРПОУ 45060740

 

 с.Прибузьке        

28.05.2024 р.                                                                                № 27

 

Про підсумки проведення моніторингового

дослідження рівня сформованості навички

читання вголос та розуміння тексту

в учнів 2-9-х класів

 

Відповідно до плану роботи закладу освіти на 2023/2024 навчальний рік, на виконання наказу по закладу освіти від 07.05.2024 №19а «Про організацію проведення моніторингового дослідження рівня сформованості навички читання вголос та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів», з метою вивчення рівня сформованості читацької компетентності учнів 2-9-х класів, а саме здатність учня широко розуміти текст як частину повсякденного життя й навчальної діяльності, шукати нову інформацію з різних джерел, відтворювати та використовувати її, інтерпретувати зміст, осмислювати й оцінювати зміст і форму тексту, висловлювати свою думку, усвідомлення ролі мови для спілкування та культурного самовираження, використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, шляхом перевірки читання учнів 2-9-х класів вголос, опитування педагогічних працівників закладу освіти, батьків учнів 2-9-х класів з 07.05 до 15.05.2024 проведено моніторингове дослідження рівня сформованості навички читання вголос та розуміння тексту в учнів 2-9-х класів,

 

НАКАЗУЮ:

1. Вважати задовільною роботу педагогічного колективу щодо формування читацької компетентності учнів 2-9-х класів.

2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Шведюк О.В.:

2.1. Довести до відома педагогічним працівникам узагальнені матеріали дослідження.

2.2. Забезпечити взаємодію між учителями початкових класів, учителями-предметниками,  задля реалізації загальної мети – формування в учнів читацької компетентності

2.3. Довести до відома батьків (або осіб які їх замінюють) учнів результати дослідження у кожному класі.

3 Керівнику творчої спільноти вчителів початкових класів та української мови та літератури:

3.1. Провести спільне поточне засідання та додатково опрацювати з учителями вимоги до рівня сформованості навички читання вголос учнів 5-6-х класів НУШ

3.2. Обговорити з учителями індивідуальні форми роботи щодо формування навичок читання та розуміння тексту з учнями, які потребують особливої уваги, для впровадження їх в освітньому процесі упродовж наступного навчального року.

3.3.Підготувати списки рекомендованої літератури для читання учнями упродовж літніх канікул та обговорити їх з учнями.

3.4. Враховувати індивідуальний темп психічної діяльності, сформованість різних властивостей уваги, а також особливості розвитку зорових і просторових здібностей учнів

3.5.Підготувати аудіо/відеоматеріали для учнів 2-9-х класів, які мають значні проблеми з читанням, та рекомендувати їх батькам учнів для опрацювання під час літніх канікул.

4.Учителям-предметникам під час проведення уроків формувати в учнів читацьку компетентність як ключову,  формувати позитивну мотивацію в учнів до створення постійної потреби у читанні, сприяти усвідомленню його необхідності для покращення власного усного мовлення                                                                   

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                         Віта ПОЛІЩУК

 

 

   З наказом ознайомлені:

_______Ольга ШВЕДЮК_________                _______Олег СТУДІЛКО ________

_______Олена СЕМЕНЮК________               _______Аліна СЛОБОДЯНЮК___

_______Людмила КАДЬКАЛО_____              _______Людмила ТИЩЕНКО_____

_______Ольга РОЖКОВА_________              _______Наталія МЕЛЬНИЧУК____